Kĺbové spojenie medzi nápravami Najskôr je nutné starostlivo preštudovať terén a zistiť, kde by mohlo k situáciám "kríženie náprav" dôjsť.
Pokiaľ môžete, zamknite centrálny diferenciál a diferenciál zadnej nápravy.
Na rovine alebo do svahu zaraďte nižšiu rýchlosť, dvojku alebo trojku, a pri jazde zo svahu jednotku.
Na rovine alebo do svahu tesne pred miestom "kríženie náprav" mierne akcelerujte.
Pri jazde zo svahu v prípade potreby ľahko pribrzďujte, ale tak, aby sa nezablokovali kolesá.
V prípade, že sa zablokujú, zaraďte spiatočku a cúvajte, a nabudúce si zvoľte inú trasu alebo choďte inou rýchlosťou.
Prekonávanie priekopy
Nastavte vozidlo pred priekopou tak, aby s ním zvieralo uhol asi 45°. Vyberte si dostatočne široké miesto, kde budete vychádzať.
Uzamknite centrálny diferenciál a ak máte možnosť, tak aj diferenciál zadnej nápravy.
Cez priekopu prechádzajte veľmi pomaly na prvý prevodový stupeň, s nohou veľmi jemne na plyne.
Ak sa vozidlo zastaví, zacúvajte.
Začnite iným smerom.
Prudko akcelerujte, aby ste získali hybnosť potrebnú pre prejdenie priekopy.
Uberte plyn a nechajte prejsť cez priekopu zadné kolesá. zdroj:www.michelin.cz
|