Pneumatiky
.
 

Brodenie rieky alebo prechádzanie hlbokým blatom

» Čo je to pneumatika ?
» Funkcie pneumatiky
» Ako zvoliť vhodnú
     pneumatiku

» Ako porozumieť údajom
      na pneumatike
   Pneumatiky pre
  každodenné použitie
.
» Defekty
»
Priľnavosť
»
Aký by mal byť  v
     pneumatikách tlak?

»
Prečo používať na zadnej
     náprave nové alebo menej
     opotrebované pneumatiky?
  Údržba
.
» Mám opotrebované
     pneumatiky?

»
Je nutné pri každej výmene
     pneumatiky meniť aj ventil?

»
Čo mám urobiť, aby bola
     životnosť  pneumatík
     čo najdlhšia?
  4 x 4 OFF ROAD
  Driving
.
» Pred výjazdom na cestu
» Jazda do svahu a zo svahu
»
Brodenie rieky alebo   
     prechádzanie hlbokým
     blatom

» Prekonávanie terénneho
     stupňa alebo svahu

» Situácia "kríženie náprav"
     a priekopy
  Zimná prevádzka
.
» Údržba automobilu v zime
» Riadenie na snehu
»
Hustenie pneumatík v zime
» Kedy mám používať reťaze?
»
Osadzovanie zimných
     pneumatík  na
     všetky štyri kolesá

» Prečo používať zimné
     pneumatiky?

 
.

                                 Brodenie rieky

 

- Prejdite si miesto brodu a na viac miestach ich dôkladne prehliadnite, aby
  ste sa vyhli nepríjemným prekvapeniam (dieram, balvanom, potopeným
  kmeňom, atď.). Zvoľte si presne trasu, ktorou pôjdete a na ktorom mieste
  budete z rieky vychádzať.
- Skontrolujte vodotesnosť vozidla.
- Vypusťte z pneumatík vzduch približne na tlak 22 psi (1,5 Bar).
- Do vody vchádzajte pomaly, aby nedošlo k tepelným šokom a poškodeniu
  chladiča.
- Rieku prechádzajte konštantnou rýchlosťou, auto bude pritom rozhrňovať
  vlny, ktoré sa budú tvoriť pred vozidlom.
- Keď budete mať brod za sebou, prehliadnite auto a odstráňte všetky
  rastliny a vetvy, ktoré sa uchytili na podvozku.

 

                                Prechádzanie blatistou pôdou

- Pred vjazdom do bahnitého terénu je treba vozidlo zastaviť a starostlivo si prehliadnuť terén.
- Pripevnite na kolesá reťaze, aby ste to nemuseli prevádzať vtedy, až v blate uviaznete.
- V prípade potreby znížte tlak v pneumatikách.
- Do blata vchádzajte na nižší prevod, na dvojku alebo na trojku.
- Pokiaľ sú v blate hlboké koľaje, choďte medzi nimi, aby ste sa do nich nedostali kolesami.
- Používajte centrálnu uzávierku diferenciálu alebo uzávierku zadných kolies
  (pokiaľ ju vozidlo má).
- Kolesá udržujte v rovnom smere.
- Choďte neustále rovnakou rýchlosťou.
- Pokiaľ uviaznete, zaraďte okamžite spiatočku a cúvajte.
























 

..............................................................................................................................................................................................

Stránka je optimalizovaná na rozlíšenie IE 800x600 pixelov. © Technogum-Nižná, Ici 2005.